Nyheter

AccorHotels-kedjan Raffles blir huvudsponsor för lyxmässa

I snart 30 år har världens ledande konst- och antikmässa TEFAF bjudit in världens bästa utställare, samlare, organisationer och konnässörer till årliga utställningar i Maastricht och New York. Nu inleder en av AccorHotels ledande lyxhotellkedjor Raffles Hotels & Resorts ett partnerskap som gör dem till huvudsponsor för TEFAF New York Spring (4-8 maj).

– Vi är väldigt glada över att ha Raffles som huvudsponsor för vår New York-mässa. Vårt gemensamma engagemang för att uppnå högsta standard, om det så gäller kulturarv och hantverk eller service, gör detta till ett naturligt partnerskap. Vi ser fram att tillsammans med Raffles skapa en unik upplevelse för våra besökare, säger Patrick van Maris, vd för TEFAF.

Raffles anses vara ett av hotellvärldens ledande lyxvarumärken och är omtalade för sin personliga service och legendariska ”Raffles butlers”. Under mässan på Park Avenue Armory i New York kommer Raffles att bygga upp sin ikoniska Long Bar där en av världens mest kända dörrvakter, Narajan Singh från Raffles Singapore, kommer att hälsa gästerna välkomna.

I baren kan gästerna dricka den klassiska drinken Singapore Sling. För de mest eminenta gästerna finns även den mer privata Raffles Balcony bar som är inspirerad av Le Bar Long på Raffles Le Royal Monceau i Paris.

Foto: Mark Niedermann