Nyheter

Proud to be Pro – Schneider Electric

I höst lanserar Schneider Electric kampanjen Proud to be Pro, ett erkännande till elektrikerna, proffsen bakom varje säker och smart installation. Med en kombination av humor och stolthet sätter kampanjen fokus på yrkesproffsen som varje dag förvandlar teknikens möjligheter till verklighet.

Med en lekfull tonalitet, inspirerad av sportens värld, speglar Proud to be Pro elektrikernas vardag. Syftet med kampanjen är att lyfta fram elektrikers vardag och yrkesstolthet. Den sätter fokus på relationen till de elektriker som varje dag omsätter lösningarna i praktiken. Genom att kommunicera med glimten i ögat vill Schneider Electric stärka gemenskapen i branschen och visa uppskattning för de proffs som varje dag gör skillnad.

Allt för ofta hamnar tekniken och produkterna i centrum, när det är elektrikerna som får allt att fungera. Vi vill att elektriker ska känna stolthet i sitt yrke och att vi ser det arbete de gör. Det är därför vi skapat Proud to be Pro, för att med humor och igenkänning lyfta fram elektrikernas avgörande roll. En uppskattning för deras skicklighet och engagemang, säger Karolin Henningsson, Marketing Director, Schneider Electric.

Utöver kampanjens budskap lyfter Schneider Electric fram produkter som underlättar vardagen för elektriker, däribland Resi9, Exxact, Renova och mjukvaran eDesign. Dessa lösningar är centrala i moderna elinstallationer och används dagligen av yrkesproffs runt om i landet.

En inbjudan till hela branschen Schneider Electric uppmanar elektriker, branschmedia och distributörer att ta del av kampanjen, sprida budskapet och vara med i samtalet om yrkesstolthet. Proud to be Pro är ett initiativ för att stärka och synliggöra elektrikerrollen.

– Vi vill fira de riktiga proffsen, de som gör skillnad varje dag. Tillsammans kan vi lyfta yrket och inspirera nästa generation elektriker, fortsätter Karolin Henningsson. 

På kampanjens landningssida kommer ett online-spel lanseras den 29 september där elektriker kan tävla om priser varje vecka och dessutom chansen att vinna ett stort pris: biljetter till NHL-matchen i Stockholm den 16 november för vinnaren och en vän.

Läs mer om Proud to be Pro och delta i tävlingen här

Mötesplatser för elektriker

– Elmässan och Innovation Summit Som en del av satsningen med Proud to be Pro deltar Schneider Electric på Elmässan i Stockholm den 15–16 oktober. – Årets monter kommer att få en sportinspirerad prägel där vi bjuder in till interaktiva aktiviteter. Det nya upplägget innebär bland annat att besökarna själva får möjlighet att prova på installation av våra produkter. Ett helt nytt upplägg som skiljer sig från tidigare mässor, avslutar Karolin Henningsson.

Kort därefter, den 23 oktober, uppmärksammar Schneider Electric även elektriker genom att samlas i Köpenhamn under Innovation Summit. En mötesplats på 7 000 m² är reserverad för Public elektriker från hela Norden, där gemenskapen kan stärkas, produkter kan testas, tävlingar arrangeras och erfarenheter kan delas mellan kollegor i branschen.