Jotuns årliga återförsäljartävling Guldburken har återigen utsett de butiker som under året utmärkt sig lite extra. Tävlingen hyllar engagemang, kreativitet och framgångsrikt arbete med Jotuns produkter i butik och mot kund.
Vid årets upplaga av Guldburken hyllades framstående insatser inom branschen när sex företag tog hem segern i varsin kategori. Eventet samlade branschfolk från hela landet.
I år delades följande Guldburkar ut:
Årets Proffs – Mal Proff Västerås
Årets LADY – Colorama Värnamo
Årets DRYGOLIN-blixt – Beijer Bygg-Ole Nacka
Årets DEMIDEKKare – Måla Färgbutik
Årets Hemliga Guldburk – Colorama Lidköping
Årets JOTUN-återförsäljare – Norrlandsfärg
Varje vinnare har visat prov på stort engagemang, nytänkande och stark utveckling inom sin kategori.
– Det är otroligt inspirerande att se så många företag som driver branschen framåt. Guldburken handlar om att lyfta det goda arbetet och fira framgångar tillsammans, säger Henric Larsson, säljchef retail från Jotun Sverige.
Guldburken har blivit en uppskattad tradition och visar den viktiga roll som återförsäljarna spelar i att sprida både kunskap och inspiration om färg, kulörer och måleriglädje.