Lindab tar ett strategiskt kliv för att bli arkitekternas förstahandsval inom tak- och fasadlösningar. För att leda satsningen rekryteras Michael Modica, en välkänd branschprofil med över 30 års erfarenhet av försäljning, produktutveckling och affärsutveckling.
Michael tillträder rollen som Affärsutvecklare Tak och Fasad, han kommer senast från tjänsten som försäljningschef på Prefa Sverige. Med sin djupa branschkunskap, starka affärsdriv och passion för hållbara bygglösningar blir han en nyckelperson i Lindabs ambition att bli arkitekternas förstaval.
– När Lindab presenterade sin långsiktiga plan såg jag direkt en stor potential. Vi ska inte bara möta arkitekternas behov, vi ska överträffa dem. Lindabs ambitiösa hållbarhetsarbete imponerar på mig, här finns stora möjligheter framåt, säger Michael Modica.
I sin nya roll kommer Modica att arbeta nära marknaden, det föreskrivande ledet, säljarna och produktionen, med målet att skapa ett sömlöst samarbete genom hela värdekedjan med stark teamkänsla.
– Framgång handlar om lagarbete. En stark teamkänsla mellan utveckling, produktion och försäljning blir avgörande för att lyckas, säger Michael Modica.
Med Michael markerar Lindab att de är redo att ta nästa steg, från att vara en leverantör till att bli en strategisk och innovativ partner i framtidens hållbara byggande.
– Att få Michael ombord är en riktig styrka. Han har erfarenheten, nätverket och energin som krävs för att ta Lindab in i arkitekternas värld på allvar, säger Jonny Lindström, Affärsområdeschef Plåtslageri, Lindab Sverige.