Nyheter

Smekab Citylife lanserar nytt kommunikationskoncept: ”Räcken för generationer”

Smekab Citylife presenterar nytt kommunikationskoncept: ”Räcken för generationer”. Ett koncept som lyfter fram produkter som funktionella och hållbara lösningar men också som en självklar del av människors vardag, liv och samhällsutveckling.

Med utgångspunkt i våra räckens roll i det offentliga rummet, vill vi visa hur de bidrar till trygghet, tillgänglighet och gemenskap – för alla åldrar och i alla livssituationer. Från barnets första staplade steg till den ålderdomens trygga promenad.

– Vi vill visa att våra produkter gör mer än att bara avgränsa ytor – de skapar möjligheter, trygghet och möten. Det här konceptet hjälper oss att kommunicera både hjärta och hjärna – det emotionella värdet och den rationella styrkan i våra lösningar, säger Sandra Lööv, Marknadschef på Smekab Citylife.

Konceptet bygger på ett modulärt innehållssystem där varje berättelse – från barnets lek till stadens puls – kan stå för sig själv eller byggas på och kombineras i större kampanjer. Det emotionella perspektivet förstärks av scener som visar hur våra räcken blir en naturlig del av människors liv, medan det rationella lyfter fram produktfördelar som 50 års materialgaranti, modulär flexibilitet och hållbara konstruktioner.

– Vi ser det som vårt ansvar att bidra till ett tryggt och inkluderande samhälle. Genom att visa hur våra produkter används i verkliga situationer, vill vi också inspirera till hur stadsplanering kan bli mer mänsklig och hållbar, säger Jenny Andersen, Kommersiell chef på Smekab Citylife.

Länk till ”Räcken för generationer” bilder och film: Smekab Citylife

Bild: Tung Nguyen