Nyheter

Thomas Concrete Group rekryterar ny varumärkesansvarig från globalt storbolag

Från och med 17 april är Sofia Arvidson Schultz ny varumärkes- och kommunikationsansvarig för betongkoncernen Thomas Concrete Group. Sofia kommer senast från rollen som kommunikationsansvarig på Qmatic och har stor erfarenhet av både koncern- och dotterbolag inom flera globala bolag.

Sofia har jobbat med marknadsföring och kommunikation sedan 2005. Då inom industri och fordonsindustrin, där hon bland annat varit marknads- och kommunikationsansvarig för Semcon Automotive och inom Greencarrier. Senast kommer Sofia från rollen som kommunikationsansvarig för det globala mjukvaruutvecklingsbolaget Qmatic.

– Jag har stor erfarenhet av att jobba mot både Europa och USA, där även Thomas Concrete Group har verksamhet. Jag har redan hunnit få ett fantastiskt fint och välkomnande intryck av bolaget och ser fram emot att ytterligare lyfta hållbarhetsfrågan och vår viktiga satsning på klimatförbättrad betong, säger Sofia Arvidson Schultz.

I sin nya roll ser Sofia fram emot att vidareutveckla företagets varumärke och kommunikationsarbete med ett ännu tydligare hållbarhetsfokus på samtliga marknader.

– Det jag brinner mest för är hur ett starkt varumärke kan bidra till bättre kundupplevelse och affärer samt hur bolag uppfattas. Jag menar att det är starkt kopplat till employer branding. Vår internkommunikation bygger även vår externa kommunikation, säger Sofia.

Thomas Concrete Group har verksamhet i USA, Polen, Tyskland, Norge och Sverige. Koncernen, med huvudkontor i Göteborg, har 2 400 anställda och omsatte drygt 10,5 miljarder kronor under 2022.

– Thomas Concrete Group är på en fantastisk resa med att utveckla och växa företaget. Vårt varumärke är en viktig del i detta och Sofias stora erfarenhet av marknadskommunikation i globala företag blir en mycket betydelsefull kraft i vår fortsatta expansion. Vi ser verkligen fram emot att Sofia börjar hos oss, säger vd och koncernchef Hans Karlander.