Nyheter

Dahl Sverige AB etablerar 21 nya butiker

Dahl Sverige AB ökar ytterligare tillgängligheten och etablerar butiker för upphämtning, i samarbete med systerbolaget Optimera: så kallade Pick-up points.

Nu tar Dahl ännu ett steg närmare kunderna och etablerar utlämningsställen för upphämtning, så kallade Pick-up points, i samarbete med systerbolaget Optimera och deras proffsinriktade butiker runt om i landet. Kunder kan därmed beställa gods från centrallagret via tjänsten Lagerexpress, på ytterligare 21 orter i Sverige.

– Vi etablerade pick-up points redan för ett par år sedan i Optimeras butiker i Tranås, Mjölby och Århus, säger Daniel Bik, divisionschef för vvs på Dahl och fortsätter: Detta blev snart en uppskattad lösning för kunder som inte befinner sig i direkt anslutning till något av våra Dahlcenter och som vill undvika leverans direkt till sina arbetsplatser. Därför tar vi nu ännu ett grepp och etablerar oss via ytterligare 21 Optimera-butiker runt om i landet, vi kan därmed lämna ut gods i över 100 butiker.

På dahl.se väljer kunden leveranssättet pick-up och därefter vilken ort hen vill hämta upp godset på.

Redan tidig morgon dagen efter beställning finns godset klart att hämta upp och avisering sker som vanligt via sms.

Läs mer om konceptet pick-up points, aktuella orter och hur det fungerar på:

dahl.se