Nyheter

Golventreprenör spår höjda kommunikationskrav

Golvföretaget ETT GOLV levererar tjänster till kunder som SKANSKA, Veidekke och Liljestrands Fastigheter. Nu vill bolaget uppmana andra leverantörsbolag att höja ribban på sin kommunikation. 

Det hör inte till vanligheterna att ett leverantörsbolag av byggtjänster satsar på kommunikation och varumärke, men Stockholmsföretaget ETT GOLV menar att framtiden för B2B-företag är att tänka mer B2C. I samband med att bredda tjänsteutbudet genomfördes både varumärkesuppdatering och namnbyte, med kundernas slutkunder i åtanke.

Företagets VD Petter Gryding, som har varit med sedan starten 2012, berättar:

– När vi började i liten skala för tio år sedan spelade kommunikationen inte så stor roll, det viktiga var resultatet. Men tiderna förändras, idag är de stora byggbolagens slutkunder är mer kräsna kring hela kedjan i stora projekt. För oss känns det som ett naturligt steg att ta ansvar för våra kunders varumärke och ha dessa i åtanke kring hur vi som underleverantör kommunicerar. Vi tycker att stora byggföretag ska kunna ställa samma höga krav vid beställning av tjänster från leverantörsbolag som om de agerat som privatpersoner.

ETT GOLV’s nya identitet är gjord tillsammans med MPG Group, ett investmentbolag med inriktning på bygg och fastighetsbranschen, där ETT GOLV sedan förra året är portföljbolag.