Nyheter

Cramo öppnar upp för digital interaktion på sina depåer

Genom digitala touch- och widescreen skärmar kan depåpersonalen på utvalda Cramo depåer nu demonstrera och hjälpa kunderna på plats att komma igång att hyra online, boka säkerhetsutbildning, se produktnyheter eller testa Cramos egna APD-planverktyg. Ambitionen är att skapa rätt förutsättningar för alla; att kunna förändra ett traditionellt arbetssätt till ett digitalt.

– Vi jobbar med många olika kundkategorier där olika kunder kommit olika långt i sin digitala mognad. Vi vill genom detta initiativ skapa bättre förutsättningar – att hjälpa de kunder vi ser har en lite större tröskel att komma över, ombord i vår digitala värld, och således få även dem att ta del av vinsterna med dessa tjänster, säger Börje Björkholm, Head of Business Development på Cramo AB.

Cramo Malmö är en av de första i landet av Cramos depåer som tar ett helt nytt digitalt grepp kring den fysiska depån. Något som också aktualiserats i och med coronasituationen. Planen vidare är att testa konceptet och sedan vidareutveckla det, för att därefter lansera bredare runt om i landet – som en del av Cramos digitala utveckling.

– Cramo ligger i framkant när det gäller digitala tjänster och dessa skärmar är ett mycket bra hjälpmedel för oss inne i depån att visa våra kunder våra digitala erbjudanden på ett överskådligt sätt. Nu kan vi visa digitalt hur man bokar och returnerar maskiner i appen eller på cramo.se med mera, säger Hans Lange, Depåchef Cramo Malmö.