Nyheter

4 anledningar att använda verktygshantering

Värdefulla verktyg som får fötter, dålig koll på serviceintervaller och onödiga avbrott under arbetsdagen. Är du också trött på att inte veta var utrustningen är? Ett bra sätt att hålla koll på utrustningen är med AddMobiles lösning för verktygshantering

1. Du slipper undra var utrustningen befinner sig
Genom AddMobiles plattform kan du på din dator, surfplatta eller via en app i din telefon enkelt få en överblick över företagets verktyg och maskiner och deras positionering – antingen i en lista eller på en karta. Skulle någon försöka stjäla din uppkopplade utrustning kan du få ett automatiskt larm som uppmärksammar dig om detta, på kartan ser du dessutom hur och vart din utrustning förflyttas.
2. Du säkerställer att all fältpersonal har rätt utrustning vid rätt tillfälle
Vet du var utrustningen befinner sig kan du enklare planera ut den till fältpersonalen efter behov. Du kan med enkelhet ange vem som är ansvarig över vilket verktyg och om det lånas ut mellan flera olika personer. Med hjälp av lagerkontrollen ser du vad som finns inne på lager – perfekt för snabba puckar, oförutsedda händelser och brådskande uppdrag. Med verktygshantering är du alltid redo.
3. Du sparar både tid och pengar

Det hela är ganska enkelt – värdefull utrustning som inte försvinner behöver inte heller ersättas. Genom att slippa leta efter rätt utrustning minskar du onödiga och irriterande avbrott och kan arbeta mer tidseffektivt. Dessutom kan du hålla koll på vilka garantier som finns på vilken utrustning, eller vilka verktyg som behöver en servicegenomgång – på så sätt håller din utrustning längre.

4. Allt är samlat på en plats

Verktygshantering hjälper dig inte bara med att hålla koll på din utrustning, det ser även till att exempelvis viktiga garantidokument inte försvinner. I en samlad vy får du all nödvändig information på en och samma gång, helt digitalt.

Bild av Radosław Kulupa