Nyheter

Hede Fashion Outlet slår nytt rekord

Västsveriges största outlet är populärare än någonsin och 2019 avslutades med 15% ökning i omsättning och 13% fler besökare än i december förra året. December månad 2019 var den mest framgångsrika månaden sedan starten 2001 för Hede Fashion Outlet.

Under 2019 gjorde Hede Fashion Outlet en storsatsning med utbyggnader och flera spännande nyheter. I oktober 2019 öppnades 15 nya butiker och destinationen erbjuder nu ett bredare utbud än någonsin. Bland de nya varumärkena finns märken som till exempel Calvin Klein, Ecco, Sail Racing, L’Occitane och Triumph.

Detta är en del av förklaringen till den stora ökningen av kunder från hela världen, säger Per Wallentin som är Nordic Business Director på Via Outlets som driver Hede Fashion Outlet:

– Vi har haft en otroligt lyckad öppning av våra nya butiker och vi ser att våra kunder är väldigt nyfikna på de nya varumärken som vi nu erbjuder. Dessa kompletterar vårt redan goda utbud och vi har fler varumärken och kunder nu än någonsin. Med tanke på hur oroligt det varit i den svenska totalhandeln på sistone är vi väldigt nöjda med våra fina resultat.

Nya varumärken är inte den enda nyheten på Hede Fashion Outlet under 2019. I december introducerades också ”Late Night Shopping” med längre öppettider den 20 december. Och för andra året i rad hölls det också öppet på juldagen. Båda dessa saker bidrog till den positiva utvecklingen i december. Utöver satsningarna på nya öppettider har också satsningar gjorts på kommunikation riktad mot turister, vilket bidragit till att Hede Fashion Outlet under 2019 sett en ökning på över 145% av registrerade turister jämfört med föregående år.

Med ett fantastiskt 2019 i ryggen går nu Hede Fashion Outlet in i 2020 med förhoppningar om ytterligare ett bra år. Målet är enkelt; att fortsätta erbjuda Västsverige, och världen, över 150 av de hetaste skandinaviska och internationella mode- och livsstilsvarumärkena samlade på en och samma plats.

Bild: Rebecka Bjurmell/Hede Fashion Outlet