Nyheter

Rekordhögt NKI för Lejonfastigheter i Linköpings kommun

För fjärde året i rad höjs Lejonfastigheters nöjd kund-index. Nu är Lejonfastigheter på andra plats bland landets kommunala fastighetsförvaltare.

Lejonfastigheter mäter NKI varje år med en enkät till de kunder som verkar i sina hus – skolor, omsorgsboenden, kultur- och idrottsverksamheter med flera. I år svarade 222 av våra kunder på enkäten. De gav ett nöjd kund-index på 75, en tydlig höjning från fjolårets 68.

– Det är en stor förbättring av vårt nöjd kund-index, säger Lejonfastigheters vd Micael Antamo. Vår personal och våra driftentreprenörer har gjort ett strålande arbete och det gläder oss att våra kunder uppskattar och är nöjda med vår förvaltning.

– Vår ägare, Linköpings kommun, har som krav på oss att uppnå NKI 80 över tid. Det är ett mycket högt satt mål som vi nu, med ett NKI-värde på 75, börjar närma oss.

– Undersökningen ger oss nyttiga insikter om vad vi behöver utveckla och förbättra för att våra kunder ska fortsätta vara nöjda. Nu arbetar vi vidare tillsammans med våra entreprenörer för att få ett ännu bättre resultat nästa år.

Silvermedalj

Undersökningen görs av konsultföretaget Evimetrix. När de jämför resultatet för drygt 80 kommunala fastighetsbolag och -förvaltningar placerar sig Lejonfastigheter på andra plats, strax efter Fastighetsavdelningen i Helsingborgs kommun.

– De kommunala fastighetsorganisationerna ser olika ut runt om i landet och har naturligtvis olika förutsättningar och resurser, säger Alf Brydolf-Berg, vd på Evimetrix. Men med ett fokuserat arbete på att förse verksamheterna med en god service och en tydlig och bra dialog så kan var och en nå långt och skapa en hög kundnytta. Lejonfastigheter har haft ett tydligt fokus på att leverera en hög och god service till kommunens verksamheter, något som nu också får ett tydligt genomslag i kundnöjdheten.