Nyheter

Frölunda Torg vann guld på Swedish Content Awards

I onsdags gick den årliga galan Swedish Content Awards av stapeln på Berns i Stockholm. I tävlingen som belönar det bästa innehållet i Sverige, kammade köpcentrumet Frölunda Torg hem förstapris i kategorin detaljhandel för sin julkampanjAlonnika flyttar in.

Frölunda Torg belönades med guld för sin senaste julkampanj – Alonnika flyttar in. En kampanj som gick ut på att 24-åriga Alonnika flyttade in i ett eget hus på Frölunda Torg, bodde där dygnet runt och rapporterade live på sociala medier under två veckor.

Hon vann både våra följare och juryns hjärtan, säger Johanne Gabrielson, marknadschef på Frölunda Torg.

Frölunda Torg satsar allt mer på så kallad upplevelsebaserad marknadsföring, och Alonnika flyttar in är den senaste kampanjen i denna ambitiösa gren av modernt kommunikativt arbete för att marknadsföra platser och tjänster.

– Det är ett stort kvitto på att varumärkesarbetet vi startade för drygt två år sedan ger resultat. Vinsten är ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Johanne Gabrielson.

På plats på Berns för att ta emot priset var Frölunda Torgs marknadskoordinator Johanna Lennerhov och Frölunda Torgs reklambyrån Dear Friends. Alonnika flyttar in gjordes i samarbete mellan byrån Dear Friends och Frölunda Torg.