Nyheter

BAUHAUS blir ny huvudsponsor till SHL

Bara timmar innan Sverige tekar mot Ryssland i gruppfinalen i årets hockey-VM står det nu klart att BAUHAUS satsar vidare på sponsorskap inom svensk ishockey genom att bli ny huvudsponsor åt SHL.

SHL är Sveriges högsta ishockeyliga med 14 klubbar spridda över hela landet – från Luleå i norr till Malmö i söder. Det är den liga med högst bevakning, både medialt och sett till publikmängd. Förra året besökte nästan 2,4 miljoner åskådare matcherna och intresset för svensk elithockey är enormt. SHL:s vd Jörgen Lindgren ser väldigt positivt på att starta ett sponsorsamarbete med en aktiv aktör som BAUHAUS som har erfarenheten att kunna möta publiken nära.

– Vi känner att vi får en väldigt aktiv partner och det passar oss och vår publik. Det är en bra matchning. Tillsammans kan vi göra många aktiveringar, både i arenorna och utanför. BAUHAUS kunder kommer att kunna använda våra matcher och arenor att göra aktiviteter i och koppla ihop oss med BAUHAUS och vice versa, säger Jörgen Lindgren, VD SHL.

Framförallt BAUHAUS ambition att bygga svensk idrott, både på elit- och på gräsrotsnivå, är det som lockat SHL att ingå i samarbetet.

– BAUHAUS tar ett tydligt ansvar för svensk idrott genom att jobba brett med många olika idrotter och de har ett intressant tänk i hur man arbetar kring det. De arbetar både med barn- och ungdomsidrott, men även med idrottare på den yttersta elitnivån och bryggar däremellan, säger Jörgen Lindgren, VD SHL.

BAUHAUS marknadschef Johan Saxne ser väldigt positivt på samarbetet och möjligheterna det innebär för båda aktörerna.

– BAUHAUS fortsätter bygga svensk idrott och genom avtalet som huvudsponsor till SHL fortsätter vi vårt långsiktiga arbete med att bygga svensk ishockey. Det ligger helt i linje med BAUHAUS strategi att dels fortsätta växa inom B2B, dels fokusera på ungdomsidrottande genom att, tillsammans med SHL, satsa på att starta upp en gemensam hockeyskola för alla SHL-klubbar, säger BAUHAUS marknadschef Johan Saxne.