Nyheter

Löfbergs och Färjestad i nytt tioårigt avtal

Förhållandet mellan Löfbergs och Färjestad BK är ett av svensk elitidrotts längsta. Nu förlängs samarbetet ytterligare. Den här gången gäller det namnrättigheterna till arenan i Karlstad. Det nya avtalet innebär att Löfbergs Arena kommer fortsätta heta Löfbergs Arena i tio år till. Minst.

– Vi har en lång historia med Färjestad, men vill även vara en del av framtiden. Det handlar både om affärsnytta i form av värdefull exponering och annat, men också om att ta ansvar för utvecklingen i Karlstad med omnejd. Arenan är viktig för alla hockeyintresserade tjejer och killar, men har också bidragit till ett ökat nöjesutbud som fler har glädje av. Det känns jättebra att vara med och bidra till det, säger Lars Appelqvist, vd på Löfbergs.

Även Färjestad ser positivt på det nya avtalet.

– Det betyder mycket för oss att ha en stabil och långsiktig partner som Löfbergs. Det gynnar både oss, hockeypubliken och alla som arrangerar eller besöker andra evenemang i Löfbergs Arena och allt det bär med sig i form av intäkter besöksnäringen. Det bidrar starkt till att utveckla Karlstad och Värmland säger Stefan Larsson, vd på Färjestad.

Med sedan starten
Löfbergs har varit namnpartner sedan hösten 2001 när arenan invigdes. Men samarbetet mellan Löfbergs och Färjestad går längre tillbaka än så. Det familjeägda kafferosteriet har varit Färjestads huvudsponsor i närmare 30 år.

– Ibland möter jag folk som undrar om det inte finns en risk med att förknippas så starkt med Färjestad, men jag ser bara positivt på det. Vårt genuina engagemang stärker vårt varumärke. Färjestad är många gånger en dörröppnare i mötet med kunder och konsumenter, och även om vi kanske inte alltid enas om vilket lag som gäller så brukar vi bli överens om vilket kaffe som smakar bäst, säger Lars Appelqvist.