Nyheter

AccorHotels nya milstolpe – öppnar sitt 800:e hotell i Asien

I oktober öppnar AccorHotels det mycket efterlängtade Sofitel Singapore City Center och firar därmed hotelloperatörens 800:e hotell i Asien och Stillahavsområdet. Det nya lyxhotellet, med 223 rum och sviter, blir AccorHotels 13:e i Singapore.

Hotellet ligger mitt bland historiska byggnader och skyskrapor i hjärtat av historiska kvarteret Tanjong Pagar i centrala Singapore City.

– Öppningen av Sofitel Singapore City Center markerar en viktig milstolpe för AccorHotels, samtidigt som vi fortsätter att stärka vår närvaro i regionen. Detta flaggskeppshotell blir vårt 800:e i Asien och Stillahavsområdet – och det i en tid då vi fokuserar extra på att stärka vårt lyxerbjudande globalt, säger Michael Issenberg, ordförande och koncernchef för AccorHotels i Asien och Stillahavsregionen.

a accor
Hotellet har tagit vara på Singapores rika kulturarv och kombinerat det med fransk touch. Redan i lobbyn välkomnas gästerna av den skimrande Singapour Je T’aime, en sagolik nio meter hög ljuskrona designad av det exklusiva glasdesignföretaget Lasvit. Sofitel-varumärkets engagemang för kultur och design syns i allt från skräddarsydda möbler, konstverk och designade personaluniformer, och kombineras med ett starkt botaniskt tema som löper genom hela anläggningen.

Gästerna kan välja mellan 223 vackert inredda rum och sviter med garanterad sovkomfort med Sofitels exklusiva sängkoncept MyBed. Rummen har även en gratis minibar som sköts av hotellets egen droidbutler Sophie The Robot. Sofitel Singapore City Center erbjuder ett stort antal konferens- och möteslokaler, ett SoFit-gym samt en 30-meter infinity pool.

På restaurang Racines bjuder den prisbelönte kökschefen Jean–Charles Dubois på både franska klassiker och kinesiska specialiteter. Och för gästerna i hotellets lyxigaste rum finns tillgång till Club Millésimes där de erbjuds butlerservice med frukost och cocktails.

– Asien och Stillahavsregionen är en viktig marknad för oss och en region där vi ser att det finns en stor efterfrågan på våra lyxvarumärken, inte minst för våra Nordiska resenärer, säger Jan Birkelund, VP Sales & Distribution Scandinavia & Finland.

Redaktionen