Nyheter

Hundratals ville tatuera in företagets logotyp

 ABS Wheels anordnade en tävling som gick ut på att deltagarna skulle tatuera in företagets logotyp mot ett par fälgar. Tävlingen nådde över 50000 svenskar på 36 timmar.

För att vinna ett par fälgar var man tvungen att tatuera in företagets logotyp. Bland alla 589 personer som skrev upp sig var det totalt 5 st som vann. Kari Andesson delar med sig av sin unika historia tillsammans med ABS Wheels.

 – Jag tyckte det hela var så sjukt att jag bara var tvungen att nappa på erbjudandet berättar Kari Andersson.

qyimxqtxgslrhu6g1zae
Under två dagar fick företaget hundratals mail från hela Sverige. Tävlingen som blev virall har i dagsläget fått hundratals delningar och kommentarer.

Det är inte första gången ett företag anordnar en liknande tävling, under 2013 uppmärksammade DN ett företag som gav sina anställda 15% löneökning om de tatuerade in bolagets logotyp. I USA tatuerade över 2000 människor lokala gymmets logga.

I Sverige skrev Aftonbladet om Emilia Enlund som tatuerat in ett Mcdonalds kvitto. Stora företag som SAS har även medverkat i liknande marknadsföringsformer, ett exempel är SAS chefen Christian Hansen Kamhaug.

Redaktionen