Rexel tar nu klivet upp och förstärker sin satsning på Säkerhet med en ny, skarpare säljorganisation. Förändringen, genomförd sommaren 2025, gör Rexel snabbare, mer tillgängliga och ännu bättre rustade att leverera avancerade säkerhetslösningar för säkerhetsmarknaden i Sveriges.
Med ett handplockat team av säkerhetsspecialister tar man kundupplevelsen till en ny nivå med lokal närvaro, djup teknisk kompetens och snabb service — allt för att skapa tryggare verksamheter och enklare vardag för sina kunder. Denna strategiska förstärkning öppnar också dörren till ökad tillväxt och större kundvärde.
– Vi är mycket glada över att kunna stärka vår position, särskilt inom det viktiga säkerhetsområdet som är ett av våra strategiska tillväxtområden, berättar Stefan Lebrot, VD.
Unikt för Rexel är också dess dygnet-runt-öppna butikstjänst 24/7 — en service som betyder mycket för säkerhetskunder som behöver snabb tillgång till produkter och stöd, när som helst på dygnet. Det är praktisk trygghet i sin renaste form.
– Med vår förstärkta säkerhetsorganisation kombinerar vi lokal närvaro med spetskompetens — dygnet runt när det behövs. Det gör oss snabbare, mer pålitliga och ännu bättre på att leverera skräddarsydda säkerhetslösningar som skyddar kundens verksamhet och möjliggör deras tillväxt, säger Mats Magnusson, Divisionschef Säkerhet.