Nyheter

ComfortZone lanserar Mr. Frånluft – ska hjälpa konsumenter

Fler och fler får upp ögonen för värmepumpar. Trots detta så är kunskapen bland konsumenter ganska låg, exempelvis kring skillnader mellan olika värmepumpar och hur effektiva de är. Det vill ComfortZone ändra på och presenterar nu Mr. Frånluft – en superhjältefigur som kommer med tips och råd om hur man kan tänka som konsument.

När det befintliga värmesystemet går sönder, eller när man vill energieffektivisera hemma, så kan det vara en snårig djungel för konsumenter att veta vad som är bäst.

Frånluftsvärmepumpföretaget ComfortZone lanserar därför Mr. Frånluft, för att hjälpa husägare.

– Vi försöker ständigt öka kunskapen om hur frånluftstekniken har utvecklats de senaste åren, men tycker att det går alldeles för långsamt. Därför testar vi nu ett nytt grepp i form av Mr. Frånluft, som kan informera på ett lättsamt sätt främst på sociala medier. Men han kommer även att finnas som fullsize-modell i vår monter på Nordbygg 23–26 april, säger Robert Berg, vd på ComfortZone.

Mr. Frånluft har en grön dräkt som associerar till ComfortZones logotyp och på bröstet har han en ledlist – precis som frånluftsvärmepumparna.

– Vi vill att Mr. Frånluft ska sprida kunskap, tala klarspråk och vara en sanningssägare, precis som vi. Han är en riktig vardagshjälte, som vill upplysa alla som vill lyssna till hans enorma kunskap, säger Robert Berg.

Om Mr. Frånluft

Mr. Frånluft är en hjälte vars uppdrag är att sprida kunskap om fördelarna med frånluftsvärme. Hans superkraft är att på ett lättsamt sätt säga vad han verkligen tycker. Hans intressen är att bada, hjälpa andra och att flyga. I en villa i Motala bor han tillsammans med Mrs. Frånluft samt två barn.