Nyheter

Ny strategi- och transformationschef på Beijer Byggmaterial

Beijer Byggmaterial meddelar att Sebastian Stime blir bolagets nya strategi- och transformationschef. Sebastian kommer att spela en nyckelroll i att leda Beijers strategiarbete framåt och bidra till att stärka bolagets position på marknaden. Sebastian kommer att rapportera till vd och ingå i ledningsgruppen.

Med många års erfarenhet som konsult på McKinsey kommer Sebastian att tillföra en gedigen kompetens inom strategiarbete och affärsutveckling till Beijer. På McKinsey arbetade Sebastian bland annat med att definiera, implementera och följa upp på strategier och transformationer för internationella industriföretag. Senast kommer Sebastian från en roll som kommersiell chef på PDL.

– Det har varit ett stort intresse för den här rollen med många kvalificerade sökande och vi är väldigt glada över att vi hittat rätt kandidat för att fortsätta utveckla det fina arbete som Petter Allberg drivit. Sebastian kommer att spela en viktig roll i Beijers fortsatta framgångsresa, säger Geir Thomas Fossum, vd Beijer Byggmaterial.

– Jag hoppas kunna bidra med idéer, analyser och genomförandekraft kring hur Beijer kan fortsätta stärka erbjudandet och värdet för sina kunder. Jag tycker om byggbranschen, både professionellt och privat, och Beijer och STARK Group har en stark ställning på marknaden vilket gör det här jobbet extra intressant. Jag ser verkligen fram emot arbetet med att säkerställa att Beijer har det bästa erbjudandet för våra kunder i alla steg av kundresan, säger Sebastian Stime.

Sebastian tillträder rollen som strategi- och transformationschef 4 december och efterträder Petter Allberg som efter sex år i Beijer går vidare i inom bolaget i rollen som Commercial Director.