Nyheter

Årets BOLIST Leverantörsmässa – En succé med många vinnare

I samband med den klassiska BOLIST-mässan på Elmia i Jönköping, som gick av stapeln i helgen, utsågs Elitfönster till Årets Leverantör medan BOLIST Handelsgruppen Idre och BOLIST Järnhuset Järvsö fick pris som årets medlemsföretag inom bygg- och järnhandel.

Leverantörsmässan drog som tidigare år många besökare och totalt var cirka 150 leverantörer och 650 medlemmar på plats vilket gjorde att deltagandet översteg 1000 personer. BOLIST Leverantörsmässa startade för över 20 år sedan har därefter pågått under varje år men med uppehåll för pandemin, därför var det ett efterlängtat tillfälle att årets upplaga gick av stapeln.

– Vi har en unik position på marknaden med det stora butiksnät vi har från norr till söder och att vi nu äntligen får möjligheten att träffas och fortsätta bygga relationer är underbart, säger Magnus Hemmingberg, Kedjechef BOLIST.

Fokus på leverantörsmässan låg mycket på de nyheter som kommer men också en stor vikt på kunskapsöverföring från leverantörerna till butikerna.

– Det finns en fin tradition, stolthet och storhet med mässan. Många leverantörer är på plats tillsammans med våra medlemmar och som alla gör en stor satsning för att utveckla affären, säger Daniel Belmonte, Inköpsdirektör på Mestergruppen Sverige.

Även BOLIST presenterade sina kommande marknadssatsningar och koncept. Sedan tidigare har utrullningen och implementeringen av det nya butikskonceptet kommunicerats ut till medlemmar och marknaden. Under mässan presenterades bland annat den nya golvutställningen som blev ett populärt stopp bland besökarna.

Leverantörsmässan avslutades med en galamiddag där priser delades ut till både medlemmar och leverantörer. Elitfönster blev Årets Leverantör medan BOLIST Handelsgruppen Idre och BOLIST Järnhuset Järvsö fick pris som årets medlemsföretag inom bygg- och järnhandel.

– Tack till alla som varit med och gjort 2022 till ett fantastiskt år som har genererat i en ökad volym, tillväxt och resultat. Det är glädjande att se allt det engagemang som finns i kedjan och som hela tiden hjälper till att driva varumärket framåt, avslutar Magnus Hemmingberg.

Foto: Geoffrey Philippart