Nyheter

Framtiden är ljus hos James Hardie – anställer två Area Sales Managers

James Hardie Sweden befinner sig på en tillväxtresa. Företaget, som har varumärkena fermacell och James Hardie i produktportföljen, anställde nyligen Peter Klockare som Country Manager.

Nu får han sällskap av två nya Area Sales Managers. Fokus under rekryteringen har legat på att hitta rätt personligheter, och att hitta personer med erfarenheten som krävs för att hjälpa kunderna att visualisera produktutbudets fördelar.

För cirka ett år sedan lanserade James Hardie Sweden sina fasadprodukter i fibercement på den svenska marknaden, och nu befinner de sig mitt i en större expandering. Senast anställde man Peter Klockare som ny Country Manager och nu har företaget stärkt organisationen med ytterligare två medarbetare.

I rekryteringen har fokus legat på att hitta personer som passar i teamet och kan erbjuda en upplevelse, där de hjälper kunden att se möjligheterna med fasadbeklädnad i fibercement – som inkluderar 15 års garanti, högsta brandskydd och ett vackert resultat som kräver minimalt underhåll. Med allt detta i åtanke valde man att anställa Marie Bergman och Jubed Jalil som Area Sales Managers i västra respektive östra Sverige.

Förståelse för kundens önskemål

Marie Bergman har lång erfarenhet av kakel- och klinkerbranschen. Senast kommer hon dock som säljare av bastulösningar på Tylö. Under sin karriär har hon fått utlopp för sin kreativitet, och det är något hon är glad över att få även hos James Hardie Sweden. Marie berättar:

– Jag är en kreativ person, och det har gjort att jag känner mig hemma i byggbranschen. Det gör att jag har stor förståelse för kundens önskemål, deras tankar och idéer. Jag vill att det ska bli bra för kunden, jag vill inte bara sälja något för säljandets skull. Därför tror jag att min känsla för färg och form kommer att göra det lättare för mig att visualisera för kunden hur det kan se ut med till exempel den typen av panel eller den färgen. Att kunna förklara fördelarna med produkterna, som dessutom ligger helt rätt i tiden. Det ska bli jättekul att få ta del av James Hardies framtidsresa.

Fler fördelar – färre bekymmer

Jubed Jalil har en bakgrund som både säljare och IT-konsult, men kommer senast från Folkpool där han i nästan åtta år ansvarade för att ta fram butikskoncept som visar upp produkterna från deras bästa sida. Trots att han nu går en ny väg i sin karriär, ser han mycket likheter från åren på Folkpool. Jubed berättar:

– Det kan ibland vara svårt för kunden att se möjligheterna som uppstår när man investerar i sitt hem, oavsett om det är en pool eller en ny fasadbeklädnad. Då måste man kunna sälja in helheten, sälja in drömmen. Eftersom James Hardies fasadprodukter monteras snabbt och knappt behöver något underhåll, kan kunden spara tid och energi som istället kan investeras på annat håll. Och det är något som jag märkte även på Folkpool. Folk vill köpa pooler som sköter sig själv, de vill ha alla fördelar men utan bekymmer. Samma princip gäller även för fasadbeklädnader, så det ska bli spännande att få vara med och sälja in det konceptet hos James Hardie Sweden.

En investering i ett bra första intryck

Att bygga en bastu eller köpa en pool är investeringar man gör för ens hem och ens liv. Det är förändringar man gör för att höja livskvaliteten, vilket är det som även James Hardie erbjuder. Peter Klockare, Country Manager för James Hardie Sweden, avslutar:

– Med en fasadbeklädnad i fibercement investerar du i ett bra första intryck, där fasadbeklädnaden dessutom kan spara dig ovärderlig tid och energi tack vare att du slipper i princip allt underhåll. Du kan helt enkelt lägga den tiden på något du älskar och som höjer din livskvalitet istället. Både Marie och Jubed vet hur viktigt det är att erbjuda en känsla och bygga upp ett scenario som gör att kunden kan förstå produktens värde, vilket gör att de kommer att passa in perfekt i vårt team.

På bilden: Marie Bergman och Jubed Jali