Nyheter

Toppar byggbranschen i kundbemötande

I år stod det klart att Bygma överlägset toppar branschen vad gäller kundbemötande. Detta enligt en kartläggning över företags kundbemötande av Better Business. Nu blickar Bygma framåt med fokus på att fortsätta erbjuda kundbemötande i toppklass och kunna gå i bräschen för resten av branschen.

Tidigare i år publicerade företaget Better Business sin årliga lista där de rankar kundupplevelser hos svenska retailföretag. Listan inkluderar de 50 företag som fått bäst betyg när det kommer till kundupplevelser. I år placerade sig Bygma på en femteplats vilket är hela 18 placeringar högre än närmsta konkurrent.

– Det känns otroligt kul att vi placerar oss på en femteplats och än mer att vi är så långt framför våra konkurrenter. Upplevelsen som kunden får av oss är A och O i vår strategi och kärna. Den här placeringen blir verkligen ett kvitto på att vi arbetar på helt rätt sätt och det ser vi fram emot att fortsätta med under 2022, säger Peter Lindström, VD på Bygma Sverige.

Undersökningen som ligger till grund för listan bygger på omdömen från så kallade “mystery shoppers” som kartlagt kundupplevelsen utifrån faktorer som bland annat pris, faktainformation, kunskap och medarbetarnas engagemang.