Nyheter

Sammanslagning av varumärkena Kährs och Upofloor

Sammanslagningen av varumärkena Kährs och Upofloor går helt i linje med vår strategi att erbjuda en bred produktportfölj med hållbara golv av hög kvalitet. Detta är ytterligare ett steg mot att kunna erbjuda Kährsmärkta funktionella och säkra golv för kommersiella behov samt inom hälso- & sjukvård och utbildning,  säger Andreas Berge, Chief Commercial Officer, Commercial sales på Kährs.

Kährs förvärvade golvpionjären Upofloor 2012 som ett led i företagets mission att erbjuda golvlösningar som överträffar förväntningar. Nu förenas de två starka varumärkena under Kährs.

Upofloor-produkterna Estrad, PVC-fria Zero och Xpression samt Quartz blir en del av Kährs-erbjudandet och kommer att marknadsföras under namnet Kährs. Varumärket ändras, men produkternas egenskaper förblir desamma: hållbara, extremt tåliga och estetiskt uttrycksfulla.

Både Kährs och Upofloor är respekterade pionjärer inom golvbranschen. Upofloor har sedan 1950-talet varit revolutionerande inom kommersiella och publika golv och är sedan 2000-talet branschledande inom PVC-fria plastgolv. Kährs, med mer än 160 års erfarenhet av att arbeta med trä, är en av de äldsta trägolvstillverkarna i världen och dessutom uppfinnare av lamellparketten och först med limfritt låssystem på trägolv. De båda varumärkena enas nu under Kährs, som blir en komplett leverantör av hållbara och högkvalitativa premiumgolv för hem och kommersiella ytor.

Kährs golverbjudande omfattar trä-, vinyl-, textil- och plastgolv och riktar sig till såväl bostäder som offentliga och kommersiella miljöer. Kährs har drivits av innovation och hållbarhet sedan 1857 och kunder kan fortsatt förvänta sig samma utmärkta kvalitet, design och miljömedvetna erbjudande från hela Kährs produktportfölj. Se www.kahrsflooring.com för mer information.