Nyheter

Ny marknadschef på Bygma

Bygmas satsning på att bli en av de tre största aktörerna inom svensk byggmaterihandel fortsätter och nu har man rekryterat ytterligare en nyckelperson. I slutet av augusti kommer Caroline Lundgren tillträda som marknadschef för Bygma Sverige.

Caroline har lång erfarenhet inom branschen med flera positioner inom marknadsföring och kommunikation. Hon har specialkompetens inom såväl varumärkesstrategi och kommunikation som konsumentbeteende och den digitala kundresan.

Närmast kommer Caroline från Bosch och tjänsten som Nordic Retail Marketing Manager, Tidigare erfarenheter inkluderar även tjänster för bland annat K-rauta, ESSVE och KGK Motor.

– Det känns väldigt roligt att få vara en del i Bygmas fortsatta resa. Under flera år har jag följt den fantastiska utvecklingen och jag ser fram emot att vidareutveckla bolaget tillsammans med medarbetare, kunder och ägare. Ett stort fokus kommer att vara på den digitala resan, för att genom den kunna möta våra kunders behov och förväntningar. Samtidigt kommer även våra anläggningar vara högt prioriterade där lokalkännedom och service är i fokus, säger Caroline Lundgren, tillträdande marknadschef för Bygma i Sverige.

– Det känns väldigt bra att få välkomna Caroline till Bygma. I urvalsprocessen stack Caroline ut genom sin relevanta kompetens och långa erfarenhet, något som kommer bidra starkt till vår utveckling. Hon är rätt person att driva vidare vårt marknadsarbete för att stärka Bygmas position på den svenska marknaden, säger Peter Lindström, VD för Bygma Sverige.

Caroline kommer tillträda den 27 augusti i år.