Nyheter

Beijer storsatsar på utbildningar

Beijers kunder ger personalen högsta betyg i den senaste mätningen, den hitintills bästa kundnöjdheten i företagets historia. Just nu pågår digitala leverantörsutbildningar med Beijers medarbetare och kunder runt om i landet.

Detta för att stärka Beijers personal och kunder ännu mer med den senaste expertkunskapen kring företagets produkter. Satsningen pågår fram till sommaren med över 100 inbokade utbildningstillfällen.

– Vi är stolta över att ha så kompetenta medarbetare och det är extra roligt när vi får positiv feedback från våra kunder. För att vi ska kunna behålla vår höga kundnöjdhet är vi noga med att fortlöpande utbilda vår personal för att ge dem den senaste expertkompetensen inom såväl sortiment som bygg. Därför har vi storsatsat på digitala utbildningar såhär i Coronatider, säger Elisabet Heinrich, Marknadschef, Beijer Byggmaterial.

Tack vare den täta dialogen mellan Beijers leverantörer och Beijers personal kan Beijer ge den expertkunskap som krävs för att möta de professionella hantverkarnas behov. Beijers leverantörer ser samtidigt dessa tillfällen som värdefulla och ett effektivt sätt att nå ut direkt till hantverkarna.

– Utbildningarna gör att vi får en djupare relation till Beijers personal samtidigt som de blir som vår förlängda arm. Beijer har den dagliga direktkontakten med byggarna där vi i vår tur kan bistå med specialistkompetens på skivor. Vi har valt att göra dessa utbildningar digitalt p.g.a. Corona och det har gått över förväntan. Att hålla utbildningarna på teams har fungerat väldigt smidigt och vi har sparat otroligt mycket tid, säger Rasmus Sundberg, Distriktschef Stockholm på Cembrit.

Ohlin bygg är ett av byggföretagen som uppskattar Beijers expertkompetens.

– Jag vill mötas av kompetent personal som är bättre än vad jag är, och det tycker jag att Beijer levererar, säger Janne Ohlin på Ohlin Ekelund Bygg.