Nyheter

Elite Hotels utser ny marknadschef

Elite Hotels utser Tomas Bäcklund till marknadschef. Utöver att leda marknadsteamet och Elites inhousebyrå kommer Tomas även ta plats i bolaget ledningsgrupp.

David Halldén, VD Elite Hotels:

– Det känns otroligt kul och spännande att få med Tomas på tåget. Hans gedigna erfarenhet och spetskompetens kommer väl till pass i den resa Elite Hotels står inför. Bara under nästa år planeras öppning av tre nya hotell och en nylansering av ett fjärde. Det händer otroligt mycket på Elite Hotels och vi ser fram emot att ha en stark ledare att driva vårt marknadsarbete framåt.

Tomas har en lång erfarenhet inom marknadsföring och kommer senast från den kreativa byrån River där han var affärsutvecklingschef och senior kundansvarig. Han har tidigare varit vice VD för Geelmuyden Kieses svenska del, Nordenchef för ett digitalt konsultbolag och affärsutvecklingsdirektör på Intellecta (numera Springtime – Intellecta).

Tomas Bäcklund tillträdde sin tjänst på Elite Hotels 10 november.

Tomas:

– Min största passion i livet är att resa och därmed även hotellupplevelser som sätter guldkant på tillvaron. Jag har genom åren med glädje bott på en lång rad Elite-hotell och är oerhört tacksam att få förmånen att tillsammans med Elite ta nästa steg och även svara på de utmaningar branschen står inför. Elite har sedan 40 år tillbaka varit Sveriges ledande premium-hotell och jag ser med tillförsikt fram emot förmånen att få bidra och leda marknadsteamet och Elites inhousebyrå i arbetet framåt.

Elite Hotels of Sweden är en av Sveriges största privatägda hotellverksamheter. Koncernen omsätter ca 2,5 miljarder kronor årligen. Elite Hotels har 39 hotell på 25 orter i Sverige och ytterligare hotell byggs i Södertälje och Skellefteå med öppning 2021. I koncernen ingår Sveriges ledande helägda pubkedja, The Bishops Arms, som omsätter ca 500 mkr på 41 enheter. Grundare och ägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels of Sweden har cirka 1000 heltidsanställda med huvudkontor i Stockholm.