Nyheter

Arbetsklädskedjan Gosh blir Team Workwear

Marknaden för arbetskläder är expansiv. Allt fler byggnadsarbetare, hantverkare men också många andra yrkeskategorier vill arbeta i funktionella, säkra och bekväma kläder, tillsammans med funktionsanpassade skor och andra tillbehör.

Marknadens ledande kedja för fristående specialister på området, som hittills verkat under namnet Gosh, byter i slutet av mars namn till Team Workwear. I den nya kedjan ingår idag 24 specialister över hela landet, som säljer ett brett sortiment av arbetskläder, personligt skydd men också annat profilmaterial från kända leverantörer som bl.a. Helly Hansen, Snickers, Fristads, Jalas, Craft mfl.

– Genom att byta till Team Workwear får vi ett relevant varumärke som direkt för tankarna till vårt kärnområde säger Magnus Berthling, styrelseledamot.

– Ordet Team är också en viktig komponent i varumärket då kedjan bygger på ett samarbete mellan lokala entreprenörer kring inköp, marknadsföring och IT. Vi har också vinnlagt oss om att det gemensamma varumärket blir en naturlig del av den inarbetade lokala profilen.

Team Workwear står nu inför en expansion med nya medlemsföretag men också lanseringen av ett eget produktsortiment under varumärket Durables.

– Som ett komplement till våra välkända märkesleverantörer finns det ett stort behov av prisvärda kläder och tillbehör för främst den mindre företagaren. Durables sortiment kommer successivt att växa de närmsta åren” säger Per Spett, inköps- och sortimentsansvarig på Team Workwear.

Team Workwear lanseras med en omfattande marknadsföringskampanj som rullar igång under slutet av mars för att sedan fortsätta under lång tid.

–  Vi kommer använda oss av en mix bestående av både traditionell media som printannonser och kundtidningar men också synas flitigt digitalt på bl.a. sociala medier, säger Johan Östling, marknadsansvarig på Team Workwear.