Nyheter

James Hardie Sweden stärker organisationen med ny sälj- och marknadskoordinator

För bara några veckor sedan anslöt den nya sälj- och marknadskoordinatorn Gosia Gatarz till personalstyrkan hos James Hardie Sweden, där varumärkena James Hardie och fermacell ingår. Med sig i bagaget har hon en masterutbildning i verksamhetskommunikation och spanska, fyra språk till och erfarenhet av såväl kundkontakt som tolkarbete.

Nu tillträder hon en nyckelroll i arbetet att effektivisera organisationen och skapa goda relationer mellan sälj- och marknadsavdelningen.

Gosia, som blev klar med sin master i verksamhetskommunikation och spanska i somras, kommer att arbeta 50/50 mellan sälj/kundsupport och marknadsföring. Hon talar fem språk flytande; polska, svenska, danska, engelska och spanska, men kommer att fokusera på att utveckla kännedomen ytterligare kring James Hardie och fermacells produkter på den svenska marknaden.

Tack vare att hennes roll sträcker sig in i både sälj och marknad kan hon hjälpa till med att skapa synergi mellan de två avdelningarna. Inom sitt ansvarsområde har Gosia hand om bland annat kundbeställningar och ordrar, men ska även vara en stor del i att ta fram marknadsföringsmaterial och planera aktiviteter så som mässor och evenemang.

Gosia berättar om sin nya roll:

– Jag har bara varit en del av gänget i några veckor, men jag känner redan att det är full fart framåt. Det händer saker hela tiden, allt från möten med säljare och partners till att planera mässor, och jag lär mig saker konstant. Tack vare mina språkkunskaper har jag dessutom möjligheten att hjälpa till i andra länder än bara Sverige, ifall behovet skulle uppstå. Jag har alltid tyckt om att arbeta med språk och det ser jag som en stor fördel i en global bransch som denna.

Kenneth Widehall, Country Manager för James Hardie Sweden, kompletterar:

– Gosias fokus kommer att ligga på att utveckla varumärkena i Sverige, men James Hardie som organisation står för att alla medarbetare ska hjälpa till där de kan och där det behövs. Därför är det aldrig fel att ha en person i teamet med de språkkunskaper som Gosia har.

Han avslutar:

– Genom att förstärka sälj- och marknadsavdelningen, samt återskapa ett back-office, kommer vi att kunna förbättra och förstärka sin position på den svenska marknaden. Och med Gosias hjälp kan vi se till att vi kan fortsätta att leverera riktigt bra produkter och erbjuda den bästa möjliga servicen till våra kunder.

Bilden:
Gosia Gatarz, ny sälj- och marknadskoordinator hos James Hardie Sweden.