Nyheter

Logicenters högst rankade varumärke bland utvecklare av logistikfastigheter i Norden

Nu har Logicenters mottagit European Real Estate Brand Book 2019 med resultatet för tävlingen Real Estate Brand Award som avgjordes tidigare i år. Tävlingen rankar över 1 600 varumärken inom den europeiska fastighetsbranschen. I kategorin ”Real Estate Developers Logistics”, priset för starkaste varumärke bland utvecklare av logistikfastigheter, placerar sig Logicenters på förstaplats. Logicenters placerar sig även på topp tio-listan av samtliga logistikutvecklare i Europa.

För tionde året i rad arrangerades Real Estate Brand Awards tidigare i år. Deltagande varumärken tävlar i olika industrispecifika kategorier, där en kategori består av nordiska varumärken. Bland de nordiska varumärkena i segmentet ”Real Estate Developers Logistics” rankas Logicenters som starkaste varumärke bland utvecklare av logistikfastigheter och har nu mottagit European Real Estate Brand Book 2019 med resultatet. Logicenters placerar sig även på topp tio-listan av samtliga logistikutvecklare i Europa.

Faktorer som enligt tävlingsarrangören European Real Estate Brand Institute ligger bakom Logicenters höga ranking är bolagets särprägel, kvalitet i implementeringen och noggrannheten kring efterlevnad av deadlines. Värdet av samtliga faktorer som företagen rankas på slås sedan samman till ett sammanvägt index, Brand Value. Logicenters uppnår här ett Brand Value-värde på hela 88.42 där 100 är högsta möjliga värde, före tvåan som landar på 86.37.

– Vi är mycket stolta över att ha vunnit detta pris som är ett kvitto på att vårt hårda och noggranna arbete uppmärksammas i internationella kretsar. Däremot betyder inte den här vinsten att vi kan slå oss till ro, tvärtom ska vi nu öka vårt arbete för att erbjuda våra kunder ännu smartare och ändamålsenligare logistiklösningar. Vi vill även tacka European Real Estate Brand Institute för den fina utmärkelsen, säger Matthias Kettelhoit, Head of Logicenters.

Undersökningen är den största av sitt slag och utgörs av en undersökning där juryn består av över 91 000 europeiska branschexperter som frågas ut gällande de över 1600 deltagande fastighetsvarumärkena.