Nyheter

Erik Öhlin ny marknadschef på Kesko Sverige

Erik Öhlin har utsetts till ny Head of Marketing på Kesko Sverige och börjar sin tjänst den 1 november 2019. Erik kommer närmast från positionen som marknadschef på XL-Bygg där han under 15 års tid med framgång har byggt XL-Byggs varumärke.

Som Head of Marketing kommer Erik att ansvara för både K-Bygg samt K-Rautas varumärken. K-Bygg är ett koncept och varumärke som framförallt servar proffskunder inom bygg. K-Bygg består idag av 34 butiker med täckning i nästan hela Sverige och med stark lokal förankring. K-Rautas 17 butiker servar framförallt konsumenter med ett brett sortiment men man attraherar också en hel del proffskunder.

– Det är med mycket stor glädje jag hälsar Erik välkommen till oss på Kesko Sverige. Erik som jag känt under många år och imponerats av, kommer med bravur föra oss i rätt riktning med bägge våra varumärken in i framtiden, säger Leif Lindholm, affärsområdeschef för Building, Kesko Sverige.

– Jag ser verkligen fram emot att få vara en del av ett team med mycket kunnigt branschfolk som ska leda Keskos offensiv i Sverige. Det blir en spännande utmaning att få bygga K-Byggs varumärke från grunden och samtidigt utveckla K-Rautas image och erbjudande, säger Erik Öhlin.