Nyheter

Stockholm Furniture & Light Fair: GROHE visar upp ATRIO i nytappning

I går gick startskottet för Stockholm Furniture & Light Fair. För första gången någonsin befinner sig GROHE på plats som en av utställarna. Där visar GROHE upp en uppdaterad version av den tidlösa produktserien ATRIO. ­En modern och minimalistisk badrumskollektion med skandinaviska former.
ATRIO är en av GROHEs mest klassiska produktlinjer. I fjol lanserades en ny, uppdaterad version som nu presenteras på Stockholm Furniture & Light Fair den 5-9 februari. Den nygamla ATRIO-kollektionen inspireras av cirkeln, den mest fundamentala och eleganta av former. Detta för att skapa en ikonisk stil som håller genom åren. Elegans och precision är värdeord i designen. Trots enkelheten visar kollektionen på ett gediget designarbete med sin tydliga estetik och avskalade utformning.
– Idén bakom nya ATRIO är designprestanda: formgivningen är tidlös och ikonisk. Designen är inte risktagande utan fokus har snarare legat på att uppmärksamma detaljer och proportioner. När vi började processen var målet att hitta en ikonisk form. Om tio år ska den ha samma tidlösa anda som idag. Samtidigt är serien en hyllning till den tidigare generationen ATRIO, men i en helt ny tappning. ATRIO har en modern känsla, men med rätt färg eller finish kan serien lätt anpassas till både urbana eller klassiska miljöer, säger Michael Seum, Vice President Design på GROHE.