Nyheter

Det regnar inne på Frölunda Torg

Köpcentret Frölunda Torg fortsätter driva med det typiska Göteborgsvädret genom sin kampanj “Garanterat regnfritt”. I år förstärks kampanjen med en maffig inomhusinstallation.

Hösten är här och Göteborg visar sig verkligen från sin sämsta sida. Paraplyet går av på två ställen på väg till jobbet, pisseregnet piskar i ansiktet och bilarna skvätter upp lerigt vatten. Förra hösten körde Frölunda Torg kampanjen som gav en känga åt höstvädret, samtidigt som de hyllar inomhusshopping.

I år förstärks kampanjen med en maffig inomhusinstallation på plats i Centralhallen. Fyra stora regnmoln hänger ner från taket över besökarna. Molnen är dessutom utrustade med ljud- och ljuseffekter som förstärker upplevelsen av att befinna sig i ett höstoväder.

– Vi älskar att skapa händelser och snackisar hos och om oss. Vädret är ju dessutom ett hett samtalsämne och vi märkte direkt när vi satt upp regnmolnen att många stannade upp, pratade och började fota, säger Johanne Gabrielson, marknadschef på Frölunda Torg.

Molnet är skapat av eventbyrån Templar Events på idé och uppdrag av reklambyrån Dear Friends.