Nyheter

”Ramboll Stockholm Halvmarathon blev den folkfest vi hoppats på”

Under lördagen fylldes Stockholms gator av cirka 12 000 löpare från hela världen på Ramboll Stockholm Halvmarathon. Stockholm visade sig från sin bästa sida med härligt väder. Stämningen vid publikläktaren vid Södermalmstorg, Ramboll Public Cheerzone, var peppig till tusen.

En av Rambolls egna 160 deltagare var Carmen Wargborn, ansvarig för brand experience, och den som projektlett Rambolls engagemang i Ramboll Stockholm Halvmarathon.

– Det var en fantastisk dag på många sätt och jag är glad över att vi, tillsammans med Marathongruppen, gjorde det till så mycket mer än ett lopp. Och det här var bara början, nu börjar vi planera för nästa års aktiviteter, säger Carmen Wargborn.

Att delta i loppet innebär en unik möjlighet att få springa på avstängda gator i vår huvudstad. Med Ramboll som titelsponsor har loppet fått en ny coolare identitet. Årets lopp utmärkte sig med rekordmånga aktiviteter längs med banan med bland annat publikläktaren vid Södermalmstorg, Ramboll Public Cheerzone.

– Personligen njöt jag av varenda 21 098 meter av loppet. Jag har sprungit många lopp, men aldrig tillsammans med så många kollegor. Det var en otroligt ball upplevelse att se så många i Rambolltröjor ge järnet på banan och att passera peppen på Ramboll Public Cheerzone gav mig extra energi, säger Carmen.

En annan person som sprang loppet var Rambolls vd, Niklas Sörensen, som redan nu laddar för nästa års lopp och vill uppmana andra att göra likadant.

– Loppet blev precis den folkfest vi hade hoppats på och dagen bjöd på mycket kämparglädje och en bra stämning. Vi var i runda slängar 160 personer som sprang för Ramboll. Jag vill utmana andra företag att ställa upp med lika många deltagare nästa år. Ladda ner vår app ShapeRunner och börja träna redan nu, avslutar Niklas Sörensen.

Foto: Magnus Fröderberg