Nyheter

Nya appen MySchneider Electrician – elektrikerns högra hand

Den nya appen MySchneider Electrician omvandlar elektrikerns smartphone till ett kraftfullt och professionellt verktyg som avsevärt underlättar arbetet. Med appen kan man bl.a. välja strömbrytare och vägguttag till sitt projekt, konfigurera elcentralen och få fullständig dokumentation som centralöversikt, enlinje-schema och etiketter.

Tack vare den nya appen mySchneider Electrician kan elektriker utföra fler arbetsuppgifter direkt ute på arbetsplatsen istället för vid skrivbordet.     Appen gör jobbet mycket enklare samtidigt som slutkunden får en snyggare installation och tydligare dokumentation när arbetet är slutfört.

Appen har ett stort utbud av funktioner, bl.a. hittar man en komplett produktkatalog som ger elektrikern tillgång till all produktinformation. I appen finns även det nya verktyget eQuote som gör det möjligt att välja apparater och konfigurera elcentral.

Efter att ha angett förutsättningarna för projektet, som boendeform, bostadsyta, infälld- eller utvändig kapsling m.m. skapar eQuote ett förslag och utfärdar full dokumentation. Dokumentationen som utöver bl.a centalöversikt, enlinjeschema och etiketter även innehåller en fullständig materialspecifikation kan mailas direkt till slutkunden eller till grossisten för beställning eller förfrågan
om pris.

Appen MySchneider Electrician är dessutom fullt synkroniserad med eDesign, ett webbaserat konfigureringsverktyg för desktop. Det gör det möjligt för elektrikern att påbörja sitt projekt ute på arbetsplatsen och sedan plocka upp det i eDesign och fortsätta där hen slutade.

eDesign guidar konfigurationen och med hjälp av dra-och släpp funktion kan man själv placera ut, ändra och flytta komponenter. eDesign kontrollerar och bekräftar då även placering/installationen av komponenterna. När elcentralen är klar utfärdas samma dokumentation som i eQuote och går att skriva ut eller dela. Det sparar elektrikern ovärderlig tid.

Med hjälp av projektledningsverktyg i appen kan man få en automatisk påminnelse om viktiga datum och möten. Det går även att ha direkt-kontakt med supporten, antingen genom att chatta online, maila eller ringa direkt.

Appen hittar du på appstore och google play.