Nyheter

myFestool utökar med ny utformning och nya funktioner

Serviceportalen myFestool tar ytterligare ett steg framåt med sin nya utformning och sina nya funktioner. Med ett personligt myFestool-konto kan kunderna enkelt registrera sina nya Festool-verktyg för att på så sätt alltid ha översikt över sina verktyg och garantitider. Om verktyget behöver repareras är det dessutom enkelt att beställa reparationsärenden online via serviceportalen.

Med hjälp av myFestool blir det ännu lättare för kunderna att använda Festools omfattande servicetjänster. ”myFestool är en viktig del av vårt stora serviceutbud. Våra kunder kan kostnadsfritt skapa ett konto och sedan dygnet runt utnyttja våra servicetjänster. Tack vare nya funktioner och portalens nya, överskådliga design erbjuder vi kunderna ett större mervärde och framför allt en direktlinje till oss”, säger Jens Graner, ansvarig för internationell service hos Festool.

All service på ett ställe

–                Enkelt och snabb registrering av verktyg till SERVICE all-inclusive

–                Praktisk översikt över registrerade verktyg och deras garantitider

–                Enkel beställning av reparationer (Online Repair)

–                Tillgång till reservdelskatalogen

Hur enkelt som helst: Online Repair

På myFestool kan kunder bekvämt beställa sina reparationer. Medan verktyget hämtas har Festool redan börjat planera kapaciteten för analys och reparation. Normalt är verktyget bara på verkstaden i max 48 timmar för reparation och kontroll innan det återlämnas med sex månaders garanti. Under reparationen får kunden regelbundet statusmeddelanden så att man vet hur reparationen går framåt.

Fördelar med reparation hos Festool Originalservice:

–      Kontroll av verktygets totala skick

–      Reparation och justering på verkstadsnivå

–      Användning av speciella hjälpmedel och originalreservdelar

–      Elsäkerhetskontroll

–      Funktionskontroll efter reparationen

SERVICE all-inclusive – Festools garantipaket

När man köper ett nytt Festool-verktyg ingår SERVICE all-inclusive som ett omfattande servicepaket med bland annat 3 års garanti. Inom denna tid gäller fri reparationsservice, inklusive slitagedelar. Dessutom ingår 3 års stöldförsäkring för varje verktyg, och Festool lovar att hålla alla reservdelar tillgängliga i minst 10 år. Ytterligare en förmån i SERVICE all-inclusive är Nöjd eller pengarna tillbaka – i upp till 15 dagar efter köpet. Om man mot förmodan inte skulle vara nöjd med verktyget man köpt, kan man helt enkelt lämna tillbaka det. Och det bästa av allt är att man inte behöver köpa till dessa serviceförmåner separat – de ingår i priset för verktyget. Det enda man behöver göra för att kunna utnyttja förmånerna är att registrera verktyget inom 30 dagar efter inköpsdatumet.