Nyheter

Nicklas Häggström ny distriktchef på Stavdal

För Nicklas Häggström var det inte svårt att tacka ja till tjänsten som ny distriktschef för Stavdals Stockholm- och Uppsaladistrikt. En tjänst han tillträdde för drygt en månad sedan.

– Det finns ett enormt engagemang inom Stavdal att hela tiden utvecklas, förbättra och sätta kunden i centrum. Drivet finns hos både medarbetarna och i ledningen. Det attraherar mig, konstaterar han.

Nicklas kommer tidigare från Cramo, där han varit de senaste 10 åren, bland annat som försäljnings- och depåchef. På Stavdal har han ansvar för företagets största distrikt, med sex olika hyrcenter, som erbjuder bygg- och anläggningsmaskiner, hissar, liftar, kranar och bodar för uthyrning till framför allt byggbranschen.

– Det första jag kommer att satsa på är att fördjupa samarbetet mellan de sex olika hyrcentren i distriktet, så att vi kan optimera hela sortimentet från alla våra anläggningar och därmed ge en perfekt leverans till kunden, säger han.

Byggbranschen kan uppfattas som konservativ, men det sker stora förändringar. Inte minst inom miljö- och säkerhetsområdet och med Internet of things. Och då gäller det att kunna leverera lösningar som hjälper kunderna i det arbetet.

– Jag har gett mig den på att Stavdal ska bli den bästa leverantören för byggsektorn i hela Sverige. Min roll i det arbetet blir att coacha och utmana våra medarbetare så att de hela tiden utvecklas och gör saker lite bättre. Det gäller att hitta de goda exemplen, standardisera dem och lära av varandra. Och vi ska våga utmana rutinerna – då har vi ett vinnande koncept, säger Nicklas Häggström.

Och han vet av erfarenhet vad han talar om. Under sin tid på Cramo var han med på en flerårig innovationsresa. Dessutom har han stor erfarenhet av att utveckla servicekoncept från sin tid inom bensinbranschen.

– Det gäller att se kunden som en människa, som har ett behov där vi kan hjälpa till. Svårare än så behöver det inte vara för att man ska lyckas, säger Nicklas.