Nyheter

Tikkurila lanserar ny proffsförpackning

En liten ändring kan ibland göra stor skillnad för den professionella målarens dagliga arbete, både avseende ergonomi och kundupplevelse. Den nordiska färgleveratören Tikkurila, med de marknads-ledande varumärkena Alcro och Beckers, lanserar nu sin nya proffsförpackning för delar av sitt inomhussortiment. 

Med den nya proffsburken sätter Tikkurila fokus på att företagets förpackningar är en konkret del av de professionella kundernas arbetsmiljö. Genom att förändra den traditionellt runda plastburken till en mer oval form, blir den betydligt mer ergonomisk att hantera och bära för användaren. Den rymmer också hela rollern, vilket bidrar till en enklare och mer tidseffektiv målarprocess.

– Vi vill vara lika relevanta för våra kunders vardag även i framtiden. Vi tänker hållbart och ansvarsfullt på hela vår affär och arbetar för att för-ädla och utveckla lösningar och produkter. Detta gäller även våra för-packningar. Med framtidens proffsburk sätter vi fokus på ergonomi och enkelhet för den professionella målaren, och hjälper till för att underlätta för våra kunder, säger Peter Lindström, VD Tikkurila Sverige AB. 

Ett urval av både Alcro och Beckers 10-liters proffsburkar för inomhusfärg, kommer under 2018 att successivt bytas ut till den nya ovala förpackningen.