Nyheter

Klart med Hammarby Fotbolls nya tröjsponsor

Hammarby Fotboll har slutit ett historiskt huvud- och tröjsponsoravtal med Jobman Workwear som tillverkar och säljer arbetskläder för professionella yrkesmänniskor. Sponsorn kommer pryda herrlagets bröst under de fem kommande åren och samtidigt erbjuda arbetskläder till 210 Hammarbypartners som nyttjar arbetskläder i olika former i sin verksamhet.

– Vi är otroligt stolta och glada över att bli en del av Hammarby Fotboll och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete med Skandinaviens största publiklag. I samråd med klubben har vi även valt att integrera vår logotyp i Hammarbys matchtröja för att skapa ett snyggt helhetsintryck och vi hoppas att detta kommer uppskattas av Bajens supportrar, säger Joakim Rothschild, vd på Jobman.

Spekulationerna om vilken sponsor som ska pryda bröstet på matchtröjan har varit många bland Hammarbys supportrar den senaste tiden, vilket inte är särskilt förvånande i en klubb med Skandinaviens högsta publiktryck. Under de tre senaste åren har Hammarby haft störst publik i Skandinavien med ett publiksnitt på 23 509 personer per match.

Ett samarbete som bäddar för stabilitet
Henrik Kindlund, vd för Hammarby Fotboll, menar att klubben har en uttalad ambition att bli Skandinaviens mest attraktiva sporträttighet för att ge rätt förutsättningar åt den sportsliga satsningen Hammarby Fotboll nyligen inlett:

– Det är väldigt positivt för Hammarby Fotboll att vi nu får Jobman som huvudpartner och bröstsponsor. Den satsning som vi i flera år har gjort mot bygg- och fastighetsbranschen fortsätter att ge resultat vilket vi givetvis är nöjda med. Nivån och längden på avtalet ger klubben ytterligare ekonomisk stabilitet och det ger framtidstro i vår sportsliga satsning. I Jobman får vi en partner med uttalad ambition att växa tillsammans med Hammarby Fotboll, vår framgång blir Jobmans framgång och tvärtom, precis som vi vill ha det. Nu ser vi fram emot att få se så många hammarbyare som möjligt i Jobmans arbetskläder.

Om Jobman;
Jobman utvecklar och producerar arbetskläder med funktionell design och av hög kvalitet för professionella yrkesmänniskor. Produkterna säljs genom ett rikstäckande nät av lokala återförsäljare.
Jobman grundades 1975 och är i dag en av de ledande tillverkarna av arbetskläder, med säte i Upplands Väsby. Sedan 2004 ingår Jobman i New Wave Group.
Mer information finns på www.jobman.se.

Hammarby Fotbolls matchställ för säsongen 2018 kommer presenteras i sin helhet inom kort.

På bilden:
Joakim Rothschild (t v), vd Jobman Workwear och Henrik Kindlund, vd Hammarby Fotboll .