Nyheter

Ramboll Sverige nominerat för årets bästa interna event i stor branschtävling

Gyllene Hjulet är den stora Svenska branschtävlingen för alla verksamma inom sponsring och event. Tävlingen uppmärksammar och hyllar aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.

Ramboll Sverige har blivit nominerade för årets bästa interna event 2017 med vårt interna varumärkeskampanj och eventet Make Børge Proud.

Övriga nominerade i denna kategori för bästa interna event 2017 är ICA, SEB, Tele2 och Coca Cola.

I Sverige är Rambolls varumärkeskännedom låg samtidigt som företaget befinner sig i en expansiv fas med tydliga tillväxtmål. Målet för Ramböll Sverige är att bli den mest attraktiva samhällsrådgivaren och arbetsgivaren på marknaden. För att bemöta utmaningarna, lanserade man 2017 den interna varumärkeskampanjen och eventet ”Make Børge proud”. Syftet var att samla ihop alla 2000 medarbetare i Sverige och börja bygga intern stolthet genom att förklara vad det är som gör Ramboll speciellt.

Foto: Morten Larsen