Nyheter

GROHE vinnare av 2017 års Great Place to Work-utmärkelse

För sin inkluderande arbetskultur och för ett stort förtroende mellan ledning och anställda har GROHE blivit utnämnda till vinnare av Great Place to Work 2017. Tisdagen den 14 november firades företaget under en ceremoni i Köpenhamn.

Utmärkelsen är ett bevis på att GROHEs pågående insatser i Nordeuropa fungerar; att integrera mångfald på arbetsplatsen och att sätta medarbetarnas trivsel i centrum. Satsningarna har inte bara haft positiv effekt på de enskilda medarbetarna – utan även på företagets resultat.

Jonas Brennwald, regional Vice VD för GROHE i Nord- och Östeuropa, kommenterar:

– Det är ett stort ögonblick för hela vår organisation att bli utnämnda till Great place to Work. Det viktigaste för mig personligen är att våra anställda visat stolthet över att arbeta för GROHE, att de trivs med sina kollegor och att de känner sig berättigade sina jobb. Våra anställda är GROHEs största tillgångar – så det här är ett oerhört viktigt pris att vinna, säger Brennwald.

Olivier Steenaert, HR-direktör i Nord- och Östeuropa, är imponerad av den rigorösa process som ligger bakom utmärkelsen:

ab grohe ny

– Anonyma frågeformulär följs av en oberoende granskning av Great Place to Work-konsulter och av personliga intervjuer med ledningen. Det är ett noggrant utfört arbete, vilket gör betydelsen av utmärkelsen ännu större för oss.

Priset Great Place to Work omfattar hela GROHE-organisationen i Nordeuropa, med kontor i Köpenhamn, Oslo, Stockholm, Helsingfors och Baltikum.

Om GROHE:
I norra Europa har GROHE sitt regionala högkvarter i Köpenhamn och lokala säljkontor i Oslo, Stockholm och Helsinki.
GROHE är världens största leverantör av sanitetsprodukter samt ett globalt varumärke, dedikerad åt att producera och erbjuda innovativa vattenprodukter.
Under flera årtionden har GROHE hållit fast vid sina varumärkesvärderingar; teknologi, kvalitet, design och hållbarhet. Dessa värden belyser GROHEs engagemang för att utveckla enastående upplevelser och att erbjuda ”Pure Freude an Wasser”. Genom ingenjörsvetenskap, innovation och design starkt förankrad i Tyskland, kan GROHE stolt hänvisa till brickan ”Made in Germany”, som ytterligare förstärker kundernas förtroende för varumärket.

Alla GROHEs produktionsanläggningar använder sig av tekniker av hög kvalitet, för att försäkra enhetlighet med GROHEs värden och standarder. GROHE kan därmed försäkra att produkterna motsvarar även de högsta förväntningarna för utförande och funktion.

Under de senaste 10 åren har GROHEs framgång bekräftats av mer än 280 design- och innovationspriser, samt ett flertal topplaceringar som ”Tysklands mest hållbara stora företag”. Flera projekt av hög profil världen runt är försedda med GROHEs produkter, vilket bevisar hur både arkitekter, designers samt utvecklare föredrar GROHEs produkter.

I 2014 blev GROHE en del av LIXIL Group Corporation, ett börsnoterat företag listat på Tokyo Börsen. LIXIL är en global marknadsledare inom sanitetsindustrin, och förvaltar en bred portfölj av kända varumärken som GROHE, American Standard, och INAX. LIXIL är också Japans största leverantör av bostads- och byggmaterial.

Om LIXIL
LIXIL är en global ledare inom bostads- och byggbranschen. Vår unika portfölj omfattar allt från teknik som revolutionerar hur vi interagerar med vatten i våra dagliga liv, till ett komplett sortiment av produkter och tjänster för hus och större arkitektoniska projekt. Våra varumärken inkluderar LIXIL, INAX, GROHE, American Standard och Permasteelisa, vilka alla levererar starkt inom vatten, kök, bostäder och byggteknik och är ledare inom de industrier och regioner där de är verksamma. LIXIL verkar i mer än 150 länder och sysselsätter över 70 000 personer, och kombinerar funktion, kvalitet och design för att göra människors liv bättre och mer njutbart – var de än är.

Redaktionen