Nyheter

Kvalificerade krafter stärker Martinsons satsning på hållbart byggande

Martinsons förstärker med två nya säljare på Byggsystem. Anna Wikholm, är ny account manager för färdiga produkter och Johan Jarl blir key account manager för bostäder.

– Vi förstärker vår organisation med två mycket kompetenta krafter. Båda har dessutom omfattande nätverk både regionalt och nationellt och kommer att hjälpa oss i vårt arbete för att öka våra marknadsandelar i regionen, säger Jesper Åkerlund, vd på Martinsons Byggsystem.

– Anna och Johan bidrar med erfarenhet och kunskap på flera av våra marknader och stärker vår organisations förmåga att möta dem på ett bra sätt, säger Jesper Åkerlund.

a martins

Anna Wikholm kommer närmast från en tjänst som vd för Visit Umeå och har också jobbat som account manager på Malmö Aviation. Hon inleder sin anställning på Martinsons i november och kommer att utgå från Martinsons kontor i Umeå.

– Jag har följt Martinsons under lång tid och att få jobba på ett företag i stark utveckling och med fokus på hållbart byggande känns otroligt spännande. Med min erfarenhet av både marknads- och försäljningsfrågor vill jag bidra till att stärka Martinsons både regionalt och nationellt, säger Anna Wikholm.

Johan Jarl är ny key account manager för bostäder med inriktning mot KL-trä. Han kommer från en lång karriär inom fastighetsbranschen där han senast hade en tjänst som affärsområdeschef på Castellum. Även han kommer att utgå från Martinsons kontor i Umeå.

– Med mina erfarenheter från fastighetsbranschen hoppas jag kunna tillföra Martinsons både kunskap och insikter. Jag är dessutom utbildad ingenjör med inriktning mot träteknik och i kombination med mitt intresse för både träbyggande känns Martinsons helt rätt för mig. De är mitt inne i en spännande resa som jag verkligen vill vara med på, säger Johan Jarl.

Jesper Åkerlund ser rekryteringarna som ett led i att stärka Martinsons och samtidigt utveckla marknaden i Sverige i allmänhet och i regionen i synnerhet.

– Anna har en gedigen erfarenhet av såväl B2B-försäljning som marknadsarbete och marknadsplanering. Johan har jobbat länge med fastigheter som är ett av våra huvudsakliga kundsegment. De kommer att komplettera den befintliga organisationen på helt rätt sätt, säger Jesper Åkerlund och fortsätter:

– Det sätt som vi väljer att bygga på i dag kommer att påverka våra stadskärnor, bostadsområden och arbetsplatser i årtionden. Vi vill att så mycket som möjligt ska byggas hållbart och nu blir vi en ännu bättre partner för kunder som delar den målsättningen.

Redaktionen