Nyheter

AccorHotels onefinestay blir världsledande inom uthyrning av privata lyxbostäder

AccorHotels tillkännaGER att man grupperar bolagen Travel Keys, Squarebreak och onefinestay, med avsikt att före årets slut integrera dem under varumärket onefinestay. Detta innebär att man nu har slutfört ett avtal med grundarna av Squarebreak gällande ett förvärv av hela aktiekapitalet i bolaget.

AccorHotels har fram till nu ägt 49 procent av Squarebreak men nu sker alltså ett totalt förvärv av bolaget. Sedan tidigare äger hotelloperatören även Travel Keys, som förvärvades tidigare i år, samt onefinestay som förvärvades under 2016. Integreringen av de tre bolagen innebär att onefinestays gäster snart kan uppleva fler än 10 000 av världens finaste bostäder i kombination med professionella concierge-tjänster.

Onefinestays portfölj kommer att spänna över några av världens mest attraktiva resmål över sex kontinenter – från storstäder som New York, Los Angeles, Rom och San Francisco, till exotiska öar som St Barts och Bali, och medelhavspärlor i Frankrike, Italien och Grekland. Ansvarig för sammanslagningen är Javier Cedillo-Espin, som har utsetts till CEO för onefinestay, tillsammans med ett team av chefer från bolagen.

a accotr

– Våra gäster frågar ofta efter fler orter där de kan njuta av vår professionella gästfrihet och concierge-upplevelser. Sammanslagningen av dessa tre innovativa varumärken är lösningen på denna efterfrågan. Genom att ta det här steget befäster vi vår ledande ställning med onefinestay som plattform för att kombinera flera starka varumärken, ett omfattande erbjudande och distributionseffektivitet. Vi ser mycket positivt på den globala utvecklingspotentialen för detta nätverk, säger Javier Cedillo-Espin.

AccorHotels är världsledare inom resa och livsstil samt en digital innovatör som erbjuder unika upplevelser vid mer än 4100 hotell, resorts och bostäder, samt över 10 000 av de finaste privata bostäderna runt om i världen. I 95 länder har koncernen kompetens som både investerare och operatör genom divisionerna HotelServices och HotelInvest.

Portföljen innehåller flera internationellt kända lyxmärken som Raffles, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, Fairmont, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman och Swissôtel. Där återfinns även populära mellanklass- och boutiquehotell såsom 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter och Adagio, samt ekonomiklasshotell som JO&JOE, ibis, ibis Styles, ibis budget och regionala varumärken som Grand Mercure, The Sebel och hotelF1. AccorHotels erbjuder innovativa helhetstjänster som följer kunden genom hela reseupplevelsen, inte minst genom det senaste förvärvet av John Paul, världsledande inom conciergetjänster.

Med en oöverträffad samling av varumärken och en rik historia som spänner över nästan fem decennier har AccorHotels, tillsammans med sitt globala team med mer än 250 000 engagerade medarbetare, en målmedveten passion för att alla gäster ska känna sig välkomna. Hos AccorHotels har gästerna tillgång till ett av världens mest givande hotellojalitetsprogram – Le Club AccorHotels. Hotellkoncernen är även aktiv i sitt engagemang för samhällsmedborgare, för en hållbar utveckling och solidaritet genom PLANET 21 – ett omfattande program som sammanför medarbetare, gäster och partners för att driva en hållbar tillväxt.

Redaktionen