Nyheter

H&M öppnar på Töcksfors Shoppingcenter

Olav Thon Gruppens offensiva satsning i Töcksfors ger resultat när stora investeringar förverkligas. Näst på tur är en efterlängtad aktör för kunderna i Töcksfors Shoppingcenter, kontrakt är signerat och det är klart för en etablering av H&M.

Att en aktör som H&M öppnar sina dörrar i Töcksfors Shoppingcenter är sedan länge efterfrågat av kunderna i olika undersökningar som köpcentrumet genomfört. H&M’s nyetablering får en central placering i köpcentrumet och blir 1 544 kvm. stor. Planerad öppning är under våren 2019.

Centerchef Lars Erik Erøy berättar att H&M’s etablering är en kvalitetsstämpel på ”nya” Töcksfors Shoppingcenter och är en viktig spelbricka i att lyfta köpcentrumet till en ny nivå.

– Med en pågående utbyggnad på 9000kvm (färdigt våren 2019) och en budget på 200 miljoner kronor visar Olav Thon Gruppen att man har stor tro på framtiden i det lilla samhället intill riksgränsen i Årjäng kommun.

– Då är det också tillfredsställande att stora aktörer i en utmanad textilbransch visar oss tillit och hakar på i satsningen, säger Lars Erik.

Även Olav Thon Gruppens koncernchef, Olav Thon, gläds över den nya hyresgästen och välkomnar modejätten till Töcksfors.

– Det er en glede å kunne meddele at H&M åpner sin store forretning i Töcksfors Shoppingcenter!

Med erfaring fra Olav Thon Gruppens shoppingsentre i Norge viser det seg at H&M er en meget populær forretning hvor senterets kunder alltid finner gunstige tilbud.

Töcksfors Shoppingcenter vil bli ekstra attraktivt med H&Ms nye etablering og jeg ønsker H&M meget velkommen til Töcksfors Shoppingcenter, säger Olav Thon.

Intill H&M’s kommande placering är det även klart att Espresso House etablerar en ny enhet om 175 kvm med ca 100 sittplatser. Det välkända konceptet öppnar lagom till köpcentrumets nyöppning och Lars Erik gläds över det stora tillskottet.

– Espresso House är ett välkänt koncept i både Sverige och Norge. Det är en kvalitetsaktör som bidrar till att förfina kvaliteten på köpcentrumet och jag tror att våra kunder kommer uppskatta det väldigt mycket, säger Lars Erik.

Under 2017 etablerades både XXL Outlet och restaurangen Asian Town som har varit vällyckade etableringar med ökade intressen för fler nya koncept i köpcentret. Lågpriskedjan Normal och Steff Houlberg tillhör de koncept som tillkommit.

Trots att ett massivt byggarbete pågår så klarar Töcksfors Shoppingcenter att hålla omsättningen uppe på goda nivåer och ökade omsättningen med 2,2% under 2018 i förhållande till 2017. En stadigt bättre infrastruktur till och från Oslo i form av motorvägar ökar attraktiviteten till området och bidrar till att säkra goda nivåer på handeln även i framtiden.

Bilden:
Töcksfors Shoppingcenter – Rendering av utbyggnad.
KÄLLA: Thon Property